جلسه هيأت اجراييه شورای سراسری آلمان نهضت فراگير داير گرديد
مشعل مشعل

بروز پنجشنبه 8 ماه مي سال روان جلسۀ نوبتي هيأت اجراييه شورای سراسری آلمان نهضت فراگير به اشتراک رفيق شفيق الله توده يي رييس شورای اروپايي نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان تدوير يافت.

کار جلسه تحت رياست رفيق احمدشاه سرخابي رييس شورای سراسری آلمان افتتاح گرديده ، پس از آنکه وی هدف تدويرجلسه را بيان داشت، اجندأی کار آنرا که يک بخش عمده آنرا بررسي نظريات و پيشنهادات پيرامون اجلاس نيروهای ملي،دموکرات و مترقي افغانستان در اروپا تشکيل ميداد پيشنهاد نمود. وی از اشتراک رفيق شفيق الله توده يي که با وصف مصروفيت های زياد در کار جلسه اشتراک ورزيده بود،ابراز سپاس و امتنان نموده و رشته سخن را به رفيق عبدالغني هدفمند مسوول بخش تماس و ارتباط شورای سراسری آلمان گذاشت تا گزارش مفصل از جمع بندی پرسشهايي که از سوی اعضای نهضت فراگير در کشور آلمان مطرح گرديده بود،به جلسه ارائه دارد.   رفيق هدفمند ضمن گزارش مفصل و همه جانبه به ابراز نظرهای رفقای نهضتي در آلمان که حاوی سه بخش و 29 پرسش بود مکث کرده و تقاضا نمود به پاسخ رفقا پرداخته شود.

سپس رشته سخن به رفيق شفيق الله توده يي رييس شورای اروپايي داده شد . موصوف نخست از هيأت اجراييه شورای سراسری آلمان نهضت فراگير مبني برتدوير جلسه پيرامون پرسش های رفقا و دعوت وی در کار آن ابراز سپاس نموده، با صحبت گسترده ،مستدل و علمي خويش نه تنها از اصل انتقاد و احترام به انتقاد سازنده که جنبه اصلاحي داشته باشد و از دسپلين پذيری سازماني رفقا که به بيان ديدگاههای شان از طريق جلسات پرداخته و به گفته معروف "سخنان درون خانه را به بيرون نمي کشند"،پشتيباني و همبسته گي خويش را ابراز داشت.او در سخنانش از پذيرش اصل زرين دموکراسي درون سازماني ، احترام به نظريات رفقا و لزوم اصل گزارش ارگانهای بالايي به قدمه های پاييني و شفافيت در همه کارهای سازماني تأکيد ورزيده و بر ادامه همچو ارتباط ارگانيگ ميان همه ارگانهای سازماني بنابر شرايط نوين کار ،دموکراسي گسترده سازماني و اصول تسجيل يافته در اساسنامه نهضت فراگير تأکيد ورزيد.

او ضمن سخنان باز و رفيقانه نزديک به سه ساعت به پاسخ پرسش های مطروحه پرداخته ،  همچنان به سوالات شماری ازاعضای هيأت اجراييه و فعالين شورای سراسری آلمان نهضت فراگير که در کار جلسه دعوت گرديده بودند جواب های قناعت بخش و همه جانبه ارائه داشت .

گفتني است که رفيق توده يي همچنان پيرامون دو - سه سوالي که از اين پيش نيز از سوی شماری از رفقا در سايت های انترنتي پيرامون توسعه هيأت اجراييه شورای اروپايي،تأمين ارتباط مستقيم شورا های کشوری با مجلس موسسان و ضرورت شورای اروپايي مطرح گرديده بود،روشني انداخت. او گفت تحقق اين وظايف در صلاحيت شورای اروپايي و هيأت اجراييه آن ميان دو اجلاس مطابق به نورم های اساسنامه و طرزالعمل های تشکيلاتي که از جانب مجلس موسسان به شورای اروپايي گسيل گرديده است،مي باشد،با آنهم يکبار ديگر رفقا را به واقعيت های عيني در همچو موارد متوجه ساخته و از شتاب زده گي وذهني گرايي در بيان نظريات شان که مفادی جز مغشوش ساختن ذهنيت بعضي از رفقا ندارد،فرا خوانده و به خويشتن داری دعوت نمود.

 سپس رفقا عظيم بابک،زبيرشيرزاد،همايون بسيم مسوول بخش تشکيلات و سکرترمسوول شورای سراسری آلمان و عبدالوکيل کوچي مسوول بخش تبليغ و فرهنگ شورای سراسری آلمان نهضت فراگيرپيرامون موضوع سخنراني نموده و نکات نظرشان را ابراز داشتند.

پس از يک وقفه کوتاه در بخش دوم کار جلسه رفيق جليل رشيد گزارش ربع آخر سال پار و سه ماه نخست سال روان اموربخش مالي شورای آلمان را ايراد نمود که پس از آن رفيق عبدالاحد شفيعي مسوول کنترول و نظارت شورای سراسری آلمان نهضت فراگير در مورد مسايل مالي و نتايج بررسي کار بخش مالي روشني انداخت.

سپس مصوبه جلسه صادر گرديد که در آن پيرامون بهبود کارهای درون سازماني و مسايل مربوط به جريان جلسه ياددهاني گرديده بود.

 کار جلسه از سوی رفيق توده يي مثبت ارزيابي گرديده و به آرزوی مؤفقيت رفقا در امر تحقق آرمانهای والای نهضت فراگير و در پيشبرد کار بس سترگ و پرمسووليت در نزديکي همه نيروهای های ترقي خواه و دموکراتيک بدور هم،آرزومند کارهرچه بيشتر و پر انرژی تر در رسانيدن صدای رسای وحدت خواهي از جانب نهضت فراگير در ميان همه ياران پيشين گرديد.

کار جلسه در فضای وحدت و همبسته گي رفقا به پايان رسيد.


May 18th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها